ایده عکاسی از نوزاد در صدر مباحث مطرح عکاسی نوزاد و کودک به شمار میرود. امروز تقریباً هیچ تازه پدر و مادری حاضر به از دست دادن حتی یک لحظه خاطره انگیز از فرزند خود نمی‌شود. به همین دلیل، اکثر تازه والدین‌ها سعی بر آن دارند تا روند عکاسی کودک را با مراجعه به آتلیه نوزاد ایده آل طی کنند.

 

انواع ایده عکاسی از نوزاد

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ایده عکاسی نوزاد یکی از مباحث مهم عکاسی شمرده شده است.

علاوه بر این، به عنوان تازه والدین دقت نمائید که روند عکاسی کودک برخلاف روند عکاسی در آتلیه بارداری بدون برنامه ریزی چندان قابل توجه از آب در نخواهد آمد. بنابراین، ما به شما توصیه می‌نمائیم که پیش از تعیین وقت قبلی و پیشبرد روند عکاسی از دلبندتان حتماً ایده‌های عکاسی از نوزاد ذیل را بررسی کنید.

ما در فصل زمستان به سر می‌بریم. بنابراین، پوشانیدن لباس‌ بافتنی به سوژه یک ایده عکاسی از نوزاد به شمار می‌رود.

لباس بافتنی، لباس ایده آل در روند عکاسی نوزاد محسوب گردیده و پوشانیدن آن به سوژه چندان محدود به عکاسی در آتلیه نوزاد و یا منزل نیست. چرا که بافت اینطور لباس باعث شده تا عکس از حالت مسطح بودن درآمده و بُعد بیشتری بگیرد.

با این حال، اگر در حال گذران فصل دیگر سال هستید، از لباس متناسب فصل استفاده نمائید.

لباس کاستوم (Costume)

بسیاری از نوزادان پوشیده در لباس فانتزی کاستوم (Costume) بامزه، زیبا و خواستنی به نظر می‌رسند.

امروز تقریباً هر کجا بروید، قادر خواهید بود تا این نوع البسه را پیدا کنید. با این وجود، حواستان باشد که این لباس جدا از آنکه باید به دلبندتان بیاید، از هماهنگی لازم با طراحی صحنه در آتلیه نوزاد و کودک برخوردار باشد.

این ایده عکاسی از نوزاد یکی از ایده‌های قابل توجه اخیر در روند عکاسی آتلیه نوزاد به شمار میرود.

تم مناسبتی

یک تم مناسبتی می‌تواند یک ایده عکاسی از نوزاد در منزل و یا آتلیه نوزاد و کودک شمرده شود.

با توجه به آنکه ما در تعطیلات کریسمس هستیم، قادر خواهیم بود از کریسمس به عنوان تم مناسبتی برای عکاسی از نوزاد بهره ببریم. این تم بنا به مناسبت تعیین شده و هیچگونه محدودیت در آن وجود ندارد. با این حال، سعی کنید اگر از تم کریسمس برای عکاسی از فرزندتان استفاده می‌کنید، تمام عناصر آن را در طراحی صحنه به کار بگیرید تا خلاء مناسبت در عکس نهایی احساس نشود.

دوقلو

 بدیهی است که عکاسی بدین نحو شما را رو به سوی دنیایی خاص‌تر سوق خواهد داد. ایده‌های عکاسی از نوزادان دوقلو معمولاً دو نفره می‌باشد. ولیکن، این موضوع بدان معنا نیست که شما به عنوان تازه والدین حتماً باید از عناصر یکسان همانند لباس یکجور برای عکاسی دلبندانتان استفاده نمائید.

حیوان خانگی

اگر شما همانند برخی از تازه والدین‌ها حیوان خانگی دارید، این ایده عکاسی از نوزاد می‌تواند ایده قابل توجهی باشد.

از آنجا که حیوانات خانگی معمولاً با ورود عضو تازه وارد احساسات ویژه‌ای از سر کنجکاوی نشان می‌دهند، ثبت هرکدام از این لحظات نتیجه عکس نهایی را لذت بخش خواهد کرد.

بنابراین، اگر حیوان خانگی دارید، ثبت لحظات دو نفره فرزند عزیزتان قادر به نشان دادن سیر رشد و نمو این دو طی سالیان آینده خواهد بود.

اکسسوریپ

اکثر عکاسان نوزاد و کودک سعی بر آن دارند تا با افزودن اکسسوری همانند کلاه، گل سر، پیشانی بند و… سوژه عکاسی را زیباتر جلوه بدهند. البته که نمی‌توان از خیر زیبایی اکسسوری گذشت. به خصوص آنکه برخی اکسسوری‌ها بعضاً به عکس رنگ و رو بخشیده و سوژه را در معرض تمرکز و توجه بیشتر مخاطبین قرار می‌دهد. با این حال، یکی از نکات قابل توجه در به کارگیری این ایده آن است که اکسسوری باید با طراحی صحنه، لباس و سایر عناصر عکس هماهنگ باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *